2010. október 19., kedd

A hab a tortán

Tehát, átmentünk a vizsgán, működnek a fékek, megy az autó, de az én drága párom nagyon unatkozott nyáron. Így lekapta a hengerfejet, hátha tud rajta javítani.

Kipucolta a szelepek helyét ezzel a célszerszámmal:


Elvitte, hogy simítsák le a hengerfejet. Ránézésre jónak tűnt, de sose lehet tudni. Miután egy ismerős drága pénzen vett egy "felújított" motort a seat 600-asába, ami 50 km után megadta magát, minekutána kiderült róla, hogy sikítóval "újították föl", inkább nem kockáztattunk.


Ezután jött az összeállítás.


És már kész is, lehet összerakni a motort.



Lehetne... DE:
Ha jó volt a hengerfej is, a hengerfejtömítés is, akkor miért nem volt rendes kompresszió.
Ha már úgy is félig szét van szedve az autó, akkor már úgyis mindegy, igaz? Áááááá!!!!


Motor kijött. Felborult. Ilyen alulról. Főtengely. Mobilos fénykép.


És a dugattyúk. Meg a dugattyúgyűrűk, ezek a drága kis törött izék. Ezért nem volt kompresszió?


Kicseréljük őket, és majd kiderül. Még sose cseréltünk dugattyúgyűrűket, ezzel is megszenvedtünk. Hogy hogy törnek a kis rohadékok!
Itt megjegyzem, hogy annak ellenére, hogy minenki azt mondta, hogy a gyűrűket előbb próbáljuk bele a hengerekbe, csak aztán műtsük rá a dugattyúkra, nem tettük meg. A motor fönt volt a sógornőm garázsában, a dugattyúk meg itthon. Mákunk volt.


Ha már szét van szedve az egész, kipucoljuk a hengereket is. Itt van hozzá a célszerszám, youtube-ról megtanultuk azt is, hogy hogy kell használni.


Íme, ilyen szép lett az első henger. (utána az összes többi is)


Itt pedig már újra bent vannak a dugattyúk, és a szép új hengerfejtömítés is.


Innentől ismét egyedül dolgozott az uram. Önállóan visszaszerelte a motort.


Meg az összes sallangot hozzá. Sőt, még a gyújtást is beállította. Azzal is megküzdött szegény, mivel az egészet szétszerelte, de csak meglett. És a lényeg, az eredmény: a kompresszió 8-8-7-7 lett!!!



És itt a pont az i-re. A ragacsos csomagtartófedelet is lefestette az uram. Szerencsére még a két rétegű festék vásárlásakor előrelátóan kevertetett magának egyrétegűt is tarcsiba, amit festékszórós flakonba töltöttek neki, így egyáltalán nem látszik a különbség. És a méhecskéket is megkíméljük a jövőben, lesz méz idén is.



Nem állítom, hogy ezzel a történet végére értünk. Viszont 2010. októrberénél tartunk.

Egy hete újra beállítottam a szelephézagokat, és elmentem vele próbaútra a környéken. Mivel még mindig nincs forgalmija, így biztosítása sem, nem tudjuk használni. A környéken viszont 100 m-enként vannak a fekvőrendrök, így a próbaút vicces volt. Bejáratós motor + emelkedők + rosszul beállított gázbofden. Dióhéjban: mindig éppen akkor, amikor már rászánta volna magát, hogy 50 fölé menjen, jött a fekvőrendőr.

Innentől real time posztok lesznek, ami a 600-as restaurálást, vagyis most már a simításokat illeti.

Viszont ott a mini traveller, aminek majdnem egy éve elkezdődött a teljes szétverése. Viszont most már nem vagyok annyira szkeptikus az eredményt illetően, mint a 600-asnál voltam.

SK megcsináltunk egy autót, úgy, hogy előtte még franciakulcs sem volt a kezünkben!

És az örök segítőnk. Akkor most melyikbe szállhatok be?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szívesen fogadjuk az építő jellegű kritikákat