2010. november 7., vasárnap

Mese a hegymászó hatszázasról

Egyszer volt, hol nem volt, azért az óperenciás tengeren innen, volt egy bejáratós seat 600-as, miután új dugattyúgyűrűket kapott.
Egy szép napon megkapta a forgalmi engedélyét, és végre elérkezhetett a pillanat, amikor a nagyközönségnek bemutatkozhat. Kapóra is jött a havonta egyszer Navacerradában megrendezésre kerülő veterántalálkozó, pont a forgalmi megszerezésének hétévégéjén. Ez a Navacerrada nevű falu a kis seat garázsától mintegy 20 km-re található, 1203 m magasságban, mintegy 300 m-rel a garázs szintje fölött.
El is indult a kis seat a veterán találkozóra, vagyis előbb az ismerős minivel félúton megbeszélt találkozópontra. Az előző napi marmonkannás tankolásból még lötyögött egy kis benzin a tankjában.

Félúttól már együtt ment a mini és a kis seat, valamint egy ronda nagy skoda octavia követte őket. Még kb. 5 km lehetett hátra a célig, amikor is meggyulladt a benzin lámpa a seatban. Kb 1 km múlva köhögni kezdett, és megállt. A seat néha szőke sofőrje még pont talált egy padka-darabkát a szerpentin szalagkorlátja előtt, ahova lehúzódhatott. Telefonja, papírjai mind a csúnya octaviában voltak. Néhány percen belül megérkezett a felmentősereg: az octaviaban elrejtett marmonkannában volt még egy ujjnyi benya, át is ömlött gyorsan a seat tankjába.
Innentől a seat ment elölt, mert hát ugye ki tudja, hogy meddig lesz elég...

3 km múlva kereszteződés: Puerto de Navacerrada (a legközelebbi faluról elnevezett hegyi hágó) és Segovia jobbra, Madrid és Villalba balra. És Navacerrada falu merre? A seat néha szőke sofőrje érzésre balra húzódott, de a másik két autó sofőrje erősködött, hogy jobbra. Mentek hát jobbra. 1300 m, köd.


400 m, még sűrűbb köd, már csak 50 korül bírja szegény seat. Vajon meddig lesz így elég a benzin? 1500 m, már 50 m-t sem látni, négyesben már csak 40-et megy szegény seat. Visszakapcs hármasba. 1600 m. Még mindig van az ujjnyi benzinből? 1700 m. Hát az a hókotró meg hova megy? 1800 m. Hopp, itt van egy parkoló.


Kérdezzük csak meg a hókotróstól, hogy jó irányba megyünk-e Navacerrada felé. Hát nem, annál az elágazásnál mégiscsak balra kellett volna fordulni.
Visszafelé már sokkal könnyebb volt, motorfékkel benzin is alig fogyott. És a falu határában benzinkút fogadta a csapatot. 25 liter benya került a seat 25 l-es tankjába, és 5 perc múlva piros szőnyegen begurult Naranjito élete első veterán-találkozójára. Legalább 15 seat 600-as volt ott, így a tapsvihar sem maradt el. Már sokan várták, hiszen a fórumról sokan ismerték a történetét.

Alig hogy leparkolták, elkezdett esni a havas eső. Most már bármi jöhet, Naranjito bármit kibír!

Itt a flipi névre hallgató mini az elvetemült sofőrjével:


A többi seat 600 közül néhány:



És egy madridi taxinak öltözött seat 800 (figyelem, 4 ajtós!).



A visszaút már kaland-mentes volt, annyi történt csupán, hogy a garázshoz érkezés előtt kb 5 km-rel a skoda szakállas sofőrje kirángatta a seatból a néha szőke sofőrt, mert ő is ki akarta próbálni. Megnyugodott, hogy meglepően jól megy, viszont a gázpedál (vagy bowden, majd kiderül) tényleg nagyon szorul.

De abban egyetértettek, hogy Naranjito jó autó lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szívesen fogadjuk az építő jellegű kritikákat